FANDOM

Schilde sind ein Teil der Ausrüstung in Dark Souls.

VerwendungBearbeiten

Schilde absorbieren Schaden. Waffen tun dies zwar ebenfalls, haben jedoch meistens eine wesentlich niedrigere Stabilität und Schadensreduzierung. Wie viel ein Schild absorbiert, hängt von dessen Statistik ab. Generell sagt man, Schilde sind gut in der physischen Abwehr, aber schlechter in Feuer-, Magie- und Lichtschaden. Außerdem können Schilde eine Parade oder auch einen Schildschlag ausführen.

An der rechten Hand sind Schilde eher ineffektiv. Es gibt jedoch effektive Ausnahmen.

Die meisten Schilde jedes Types können nach Standart-. Blitz-, Magie-. Göttlich- und Feuerwege verbessert werden. Jedoch kann kein Schild auf den Rohen-. Verzauberungs-, Okkult- oder Chaosweg aufgerüstet werden.

SchildtypenBearbeiten

Buckler.png

Faustschild

Kleine Schilde
Small Shields are the lightest shields, making them good for faster classes that do not want to be encumbered by heavy equipment. Small shields have poor damage reduction and stability, but most use the fast parry animation. Some small shields have unique parry animations with different hitframes. The in-game weapon type is listed as: Small Shield.
Baldershield.png

Balder-Schild

Mittlere Schilde
Medium Shields usually have better stability and damage reduction than small shields, but at the price of increased weight. Medium Shields can also parry, some being faster than others. The in-game weapon type is listed as: Shield.
Weapon-weapon-black iron greatshield.png

Schwarzeisenschild

Großschilde
Greatshields are different from their lighter cousins predominantly in that they trade the ability to parry for a shield bash. Shield bashes are good for stunning enemies and still partially block attacks, making them good against relentless hordes of enemies. However, their lack of parrying ability makes them a poor choice for PvP. Greatshields usually come with better defensive values and stability than small and medium shields, but at the cost of greater weight. The in-game weapon type is listed as: Greatshield.

Liste aller SchildeBearbeiten

Kleine SchildeBearbeiten

Mittlere SchildeBearbeiten

GroßschildeBearbeiten

Auch bei FANDOM

Zufälliges Wiki